ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
آفتاب: محمد به مرز چهل سالگی رسیده بود. تبلور آن رنج مایه ها در جان او باعث شده بود که اوقات بسیاری را در بیرون مکه به تفکر و دعا بگذراند، تا شاید خداوند بشریت را از گرداب ابتلا برهاند او هر ساله سه ماه رجب و شعبان و رمضان را در غار حراء به عبادت می گذرانید.
ـ آن شب، شب بیست و هفتم رجب بود. محمد غرق دراندیشه بود که ناگهان صدایی گیرا و گرم درغار پیچید: «بخوان!»
ـ محمد درهراسی و هم آلود به اطراف نگریست! صدا دوباره گفت:بخوان!
ـ این بار محمد بابیم و تردید گفت: «من خواندن نمیدانم».
صدا پاسخ داد: «بخوان به نام پروردگارت که بیافرید، آدمی را از لخته خونی آفرید، بخوان و پروردگار تو را ارجمندترین است، همو که با قلم آموخت، و به آدمی آنچه را که نمی دانست بیاموخت........»
و او هر چه را که فرشته وحی خوانده بود باز خواند.
ادامه مطلب را بخوانید...
ادامه مطلب ...به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه ایران، روزنامه صهیونیستی یدیعوتآحارانوت از انتشار گزارش جدیدی در خصوص جنایات جنگی و ضدانسانی سربازان اسراییلی در طول عملیات سرب روان در جنگ 22 روزه غزه خبر داد.
در این گزارش که به وسیله کمیته موسوم به کمیته عمومی ضدشکنجه در اسراییل که مرکزی حقوقی برای اقلیت عرب اسراییل است، تهیه و تنظیم شده، اکثرا بر اقدام نظامیان اسراییلی به نقض حقوق زندانیان فلسطینی در طول جنگ غزه تمرکز شده است.
یدیعوتآحارانوت در گزارش خود آورده است که این گزارش بیشتر موضوعات بکار رفته در گزارش گلدستون را تایید میکند و برخی از مسایل ذکر شده دراین گزارش اکنون تحت بررسی پلیس نظامی است و مواردی نیز بررسی آنها تکمیل شده و در اختیار مسئولان قضایی قرار گرفته است.
در یکی از بیرحمانهترین اقدامات ذکر شده در این گزارش اعلام شده که سربازان اسراییلی از یک فلسطینی و پسر کوچکش به عنوان سپر بلا استفاده کرده و آنها را وادار کردهاند تا پیش از آنها وارد خانهها شوند و یا از آنها برای باز کردن درها و پنجرهها و یا کنار زدن حصارها استفاده کردهاند.
در این گزارش همچنین یک فلسطینی دیگر در شهادت خود اعلام کرده است که سربازان اسراییلی دستان من و سه برادرم را به مدت سه روز بستند و ما را وادار میکردند که در محلهای تیراندازی جلوی آنها حرکت کنیم تا مطمئن شوند مورد هدف گلوله قرار نمیگیرند. آنها از ما به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کردند و به ما دستور می دانند پیش از آنها وارد خانهها شویم.
وی افزوده است: پس از آنکه ما از خانهها خارج میشدیم، آنها سگها (بمبیاب) را به داخل میفرستادند و فقط پس از آن بود که خود وارد خانهها می شدند.
در این گزارش همچنین روی شرایط بازداشت زندانیان اولیه در نوار غزه و بعد در زندانهای اسراییل بررسی صورت گرفته و به خشونت و شکنجه علیه زندانیان در طول بازجوییهای توسط شینبت اشاره شده است.
در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش اعلام کرد: متاسفانه کمیته عمومی ضدشکنجه در اسراییل ادعاهایی را تکرار میکند که قبلا هم شنیده شده و دیوانعالی اسراییل آنها را رد کرده است.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا ، سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه رویکرد مردم ایران اسلامی به انتخاب اسامی و القاب پیامبر گرامی اسلام (ص) برای فرزندان پسر خود جالب توجه است، اعلام کرد: "محمد" پر استقبال ترین انتخاب نام در بین خانواده های ایرانی است.
بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می دهد انتخاب اسامی و القاب رسول گرامی اسلام(ص) برای فرزندان از سوی خانواده های ایرانی بسیار مورد توجه است.
بنابراین گزارش، در طول فعالیت یکصد ساله سازمان ثبت احوال ، نام "محمد" دو میلیون و 435 هزار و 888 بار تکرار شده است، تکرار نام "احمد" در این مدت 759 هزار و 565 بار انجام شده و نام رسول 197 هزار و 774 بار تکرار شده است.
براساس این گزارش، مجتبی 296 هزار و 495 بار، محمد امین 160 هزار و 283 بار، محمد حسین 358 هزار و 496 بار، محمدرضا 853 هزار و 564 بار، محمد طاها 26 هزار و 819 بار، محمد علی 484 هزار و 288 بار، محمد مهدی 210 هزار و 5 بار و مصطفی 400 هزار و 477 بار در این مدت برای فرزندان پسر خانواده های ایرانی انتخاب شده است.
این گزارش حاکیست، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور به منظور بررسی تحولات اجتماعی کشور بریده زمانی جدیدی از میزان انتخاب این اسامی در کشور منتشر کرده که دوره های زمانی 10 ساله را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شامل می شود.
سازمان ثبت احوال ضمن انتشار این بریده زمانی برای میزان نامگذاری در کشور تاکید کرد: پذیرای پیشنهادات محققان و پژوهشگران در حوزه تحولات اجتماعی کشور در خصوص بررسی و رصد تحقیقات اجتماعی است.