پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

امام ملک و ملکوت

http://s5.picofile.com/file/8114267618/poiy.jpg

تاکنون روی عالم عالم ملک یعنی عالمی که با چشم دیده می شود و می توان آن را لمس نمود فکر کرده ایم . کوچکی از آن را بیان می کنیم :

کوچکترین کهکشان‌ها دارای پهنایی برابر با چند صد سال نوری، نزدیک به ۱۰ میلیون ستاره هستند. بزرگترین کهکشان‌ها تا ۳ میلیون سال نوری پهنا دارند و شامل بیش از یکصد هزار میلیارد ستاره هستند.  [۱] در کهکشان خود ما (کهکشان راه شیری) حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ستاره وجود دارد. خورشید یکی از این ستاره هاست . در حال حاضر، صد ها میلیارد کهکشان توسط میدان بی نهایت عمیق تلسکوپ فضایی هابل در مدت یکسال شمرده شده است.  

در عین حال اگر به تعداد موجودات ریز و درشت فقط کره زمین کمی فکر کنیم و یا عالم پیچیده ای که در جسم مثلا انسان وجود دارد سرمان سوت می کشد .

حال تمام موارد فوق فقط عالم ملک است .

عالم ملکوت ، عالم اصلی است و پس از مردن با آن سر و کار داریم و حقیقت ها در آن نهفته است و با این چشم سر دیده نمی شود که شامل معنویات و موجودات دیگر همانند ملائکه ، اجنه ، شیاطین و ارواح هستند . که هر یک از آنها عوالم بسیار پیچیده ای که انسان هنوز به آن دست نیافته است وجود دارد . بطوریکه خدای تعالی در آیه ۸۵ سوره اسراء می فرماید : ” وَ یَسئَلونَک عَن ِ الرّوحُ قُل الرّوحُ مِن اَمرِ رَبّی وَ ما اوتیتُم مِنَ العلم ِ الّا قَلیلًا ” یعنی : ” و از تو درباره روح می پرسند . بگو ( روح ) از امر پروردگار من است و جز اندکی از دانش ، به شما داده نشده است. “

حال آن خلیفه الله ، عین الله ، باب الله ، حجه الله ، بقیه الله ، قدره الله ، صاحب العصر و الزمان علیه الصلاه و السلام به عنوان خلیفه الهی تمام موجودات عالم ملک و ملکوت را با آن نظم دقیق ولایت و سرپرستی می کند .

‏‎ْاین امام عزیز با این قدرت و اختیار منتظر هستند . و ما پذیرای این وجود مقدس نیستیم . ما با این همه نقص و نادانی و جهالت و غرور و … به بیراهه بسنده کرده ایم . نماینده خدای عزیز را در گوشه ای گذاشته و خود را عالم به همه چیز می دانیم .

مهجوریتهایی که به این وجود نازنین روا شده است حق نستجیر بالله یک انسان معمولی هم نیست . ما دردمان نگرفته با این همه بی وجدانی و نمک نشناسی و بی عاطفگی در حق محبوبترین و عزیزترین مخلوق خدای تعالی .

ایشان واقعا چشم به راهند . این را بفهمیم . تا کی بی امام بودن . تا کی بی خدا بودن . تا کی در بیابانهای بی آب و پر از حیوانات درنده زندگی کردن . تشنگی را چشیده ایم ؟ زخمی شدن توسط حیوانات درنده را لمس کرده ایم ؟


منبع : سایت مهدی یار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد