پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

سیمای مهدی موعود(عج) در قرآن(تولد امام مهدی)(عج)

همه مذاهب و ادیان، به صورت کلی از وجود مصلحی در آخرالزمان خبر داده اند که صلح و عدالت را در زمین برقرار می سازد، ولی در دین مبین اسلام، سخنان بسیاری در آیات و روایات درباره این مصلح کل گفته شده و طی این سخنان، ویژگی های او با دقت بیان گردیده است. مصلح کل اسلام، همان حضرت مهدی(عج) است که از نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می باشد و ظهورش در دوران حکومت و حاکمیت اسلام تحقق پیدا کرده و برای گسترش و تجدید حیات اسلام قیام می کند. در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که برخی با دلالت روشن به ظهور حضرت اشاره کرده اند و برخی نیز با تفسیر و تأویل ائمه اطهار علیهم السلام ، به قیام حضرت و تشکیل حکومت واحد جهانی اسلامی اشاره دارند. 

ادامه مطلب ...

اوصاف یاران امام مهدی(عج) در قرآن


در قرآن، آیاتی وجود دارد که ویژگی‌های برشمردة آنها را، می‌توان بر یاران  خاصّ حضرت مهدی(عج) تطبیق داد و در بعضی از روایات نیز بیان شده که این  آیات در مورد مهدی(عج) و اصحاب ایشان است؛ از جمله می‌فرماید:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ  یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى  الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ  اللهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ؛
 اى کسانى که ایمان آورده‏اید هر کس  از شما از دین خود برگردد به زودى خدا گروهى [دیگر] را مى‏آورد که آنان را  دوست مى‏دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند [اینان] با مؤمنان فروتن [و] بر کافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‏کنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى  نمى‏ترسند. این فضل خداست آن را به هر که بخواهد مى‏دهد و خدا گشایشگر  داناست.» 
ادامه مطلب ...

میلاد آفتاب | ویژه نامه میلاد حضرت علی اکبر(ع) 1392

زمان در تب و تاب است. زمین در انتظار هدیه ای آسمانی است. ملکوتیان در تدارک شور و شعف و شادمانی هستند. لحظاتی پر از احساس و شادی رقم می خورد و اندک اندک لحظه موعود فرا می رسد. یازدهم شعبان سال 33 هجری قمری[1] از راه می آید. خانه امام حسین(ع) غرق نور و شادی می شود و لبخند مهر و شوق بر لبان لیلا نقش می بندد؛ چرا که فرزندی زیبا شبیه پیامبر خانه آنها را روشن ساخته است.

وقت نام گذاری این کودک آسمانی است. آن قدر علاقه پدر به مولای متقیان علی بن ابی طالب(ع) زیاد است که می گوید: «اگر صد فرزند هم می داشتم، دلم می خواست همه را علی بنامم.» [2] تو فرزند بزرگ این خانواده پر نوری ، و تو را پدر «علی اکبر» می نامد.

ادامه مطلب ...

پیام دکتر روحانی به جهت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

پیام دکتر حسن روحانی به این شرح می باشد

« بسم الله الرحمن الرحیم‎

صعود سرافرازانه تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل مایه مباهات و خوشحالی همه ایرانیان و آنانی که به سربلندی ایران اسلامی می‌اندیشند گردید.

این موفقیت ارزشمند را به ملت بزرگ ایران، به ویژه جامعه ورزشی کشور و ورزش‌دوستان صمیمانه تبریک می‌گویم. اطمینان دارم این موفقیت مقدمه ای برای پیروزی‌های بزرگتر و حضور مقتدرانه ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها خواهد بود.

ادامه مطلب ...