ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
فیلم سینمایی ملک سلیمان، روایت مقطعی از زندگی حضرت سلیمان نبی (ع) است؛ فیلمی که با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در طراحی، پردازش تصاویر سینمایی CGI و DI تولید شده است.
به گزارش «تابناک»، در بخش نخست «ملک سلیمان»، داستان از مشاهدات حضرت سلیمان(ع) آغاز میشود؛ خداوند از طریق آن زمینهای فراهم میکند تا حضرت سلیمان(ع)، متوجه ضعفهای بنیادین حکومت خودش شود.
حضرت سلیمان به واسطه نشانهها درمییابند که خداوند، ملک ایشان را به جسدی بیجان و بیروح تشبیه میکند. ایشان درمییابند که دلیل نبود این روح چیست و در نتیجه خداوند او را کمک میکند تا ملک بیبدیل خود را بنا کند. نخستین گام برای بنا کردن این ملک، نزدیک شدن به عالم اجنه و شیاطین و سرانجام، به تسخیر درآوردن آنان است؛ راهکاری که خداوند در قرآن مطرح و در آن مردم را به رعایت تقوا و اطاعت از ولی خود رهنمون میکند.
این راهی است که میتواند مردم را در دنیای مادی و در میان سرگشتگیهای دنیایی سالم نگه دارد و به منزل مقصود برساند. سلیمان نبی(ع) موفق به تسخیر فضای شیطانی حاکم شده بر ملک خود و غلبه بر فضای فتنهگون سرزمین و امت خویش میشود و همه این داستان در بخش نخست فیلم مطرح است.
این فیلم از نخستین تجربه های حرفه ای فیلمسازی دیجیتال در سینمای ایران به شمار می رود که از این نظر، فرآیندی قابل استناد است؛ برنامه ریزی، طراحی و مدیریت تولید و پس از تولید این نوع فیلمسازی از نظر به کارگیری عوامل، روش ها، خدمات و عناصر تولید با روندهای جاری فیلمسازی سنتی متفاوت بوده و نگاهی جدید همراه با مفاهیم، تعاریف و ساز و کارهای جدیدی را در فیلم سازی دیجیتالی مطرح می کند.
فارغ از اینکه آیا «ملک سلیمان» به واسطه مفاهیم به کار برده در داستان، توانسته مفاهیم ناب قرآنی را برای مخاطب تصویرسازی کند یا خیر، باید گفت این فیلم، تلاشی برای بومی کردن روش ها و دستاوردهای فنی فیلم سازی و ارتباط سینمای ایران با این فناوری هاست که این رویه می تواند در استاندارد سازی و معرفی ظرفیت ها و قابلیت های کمی و کیفی سینمای ایران به جهان نیز کارساز باشد.