پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

جمعه های انتظار...

 

جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد
بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم مانده ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد

شاید این باغچه ده قرن به استقبالت فرش گسترده و در دست گلایل دارد
تا به کی یکسره یکریز نباشی شب و روز ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد

یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد
هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ، تنها تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد...   

شاعر:سید حمید رضا برقعی 

تلاش وهابیون برای نابودی شعائر دینی

 

تاریخچه ی بقیع

پیشینهی تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام می‌رسد ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشده‌است. بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان گردید. مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان به آنجا اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنیحرام» و «بنیسالم» و گاهی نیز در منازل و خانه‌هایشان دفن می‌کردند [۱] و در واقع بقیع اولین مدفن و مزاری است که به دستور پیامبر اسلام توسط مسلمین صدر اسلام به وجود آمده‌است.

اولین کسی که در آنجا به توصیه وی دفن شد عثمان بن مظعون بود که از دوستان نزدیک پیامبر و علی بن ابیطالب به شمار می‌رفت؛ علی در سخنانش او را بسیار یاد می‌کرد و از روی علاقه‌اش به او، نام یکی از فرزندانش را عثمان نهاد. رسول الله برخی از شهدای اُحُد و نیز فرزندش، ابراهیم، را در آنجا دفن کرد و به این ترتیب بر شرافت آن افزود. بعدها که عثمان پسر عفان در قبرستان یهودی‌های مدینه به اسم حس کوکب دفن شد، معاویه بقیع را به قدری گسترده ساخت که قبر عثمان در بقیع قرار گیرد.

بقیع هم‌اینک مدفن ۴ امام شیعه (امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق) است. همچنین قبر بیشتر زنان پیامبر و نیز عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد، مادر امام علی و برخی دیگر از بزرگان در این قبرستان قرار دارد. بقیع قبرستانی است مورد احترام همه فرقه‌های اسلامی، و اکنون در چند قدمی حرم پیامبر قرار دارد.

ادامه مطلب ...

فرارسیدن ۸ شوال روز جهانی بقیع تسلیت باد

روز 8 شوال سالروز فاجعه دردناک تخریب حرم ائمه مظلوم و غریب بقیع است. شاید در ذهن و تصور شیعه و مسلمانی این باشد که قبرستان بقیع از زمان پیامبر و صدر اسلام اینگونه خراب و ویران بوده است و هیچگاه حرم و بارگاهی نداشته است و با وجود اینکه قبور چهار امام غریب امام حسن مجتبی علیه‌السلام، امام سجاد علیه‌السلام، امام باقر علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام و دیگر اولیاء خدا مانند عباسی عموی پیامبر، صفیه و عاتکه عمه‌های پیامبر، فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین علیه‌السلام، ام البنین مادر ابالفضل و تعدادی از دختران و همسران پیامبر و عده‌ای دیگر از اولیاء خدا و همچنین شاید بقیع مطهر پاک اطهر صدیقه کبری، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و مدفن پیکر فرزند شهیدش حضرت محسن (ع) باشد.

ادامه مطلب ...

اختتامییه برنامه ماه عسل

سرویس فرهنگی : اختتامییه برنامه ماه عسل دیروز چهارشنبه از ساعت ۱۸ با حضور مهمانان منتخب برگزار شد.تغییر دکور برنامه و افزودن گلهایی زیبا به دکور از نکات بارز برنامه دیروز ماه عسل بود.  

به گفته احسان علیخانی طبق نظر سنجی که در سایت شبکه ۳ انجام شد بهترین برنامه برنامه اهدای عضو بود که سخت ترین برنامه برای گروه ماه عسل و شخص احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه بود. 

در ضمن موسسه مالی و اعتباری کارسازان آینده به تمام مهمانان ماه عسل ۱۳۹۰ یک جلد کلام الله مجید و کمک هزینه عمره مفرده اهدا کرد. 

در پایان احسان علیخانی با برداشتن صندلی مهمانان برنامه گفت:"تا وقتی من در ماه عسل هستم این صندلی ماله مردمه" 

در اواخر برنامه نیز پرویز پرستویی با برقراری ارتباط تلفنی از علیخانی و همکارانش قدردانی کرد. 

تمامی قسمت های برنامه ماه عسل در صفحه ماه عسل سایت قرار گرفت.