پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

طلوع آفتاب هشتمین فروغ امامت

http://s4.picofile.com/file/7937699030/emam_reza01_2_.jpg

حضرت امام رضا(ع) یکی از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوی قرآن و عترت را در مواقع مقتضی به اصحاب و شاگردان خویش تعلیم می‏داد و زمانی در پاسخ به پرسش‏ها پرتو افشانی می‏فرمود و نیز از طریق مباحث علمی و احتجاجات عقیدتی، کلامی و برهانی افاضه می‏فرمود، چنین برنامه هایی موجب گردید تا فرهنگ و اندیشه اسلامی، غنی و پربار گردد، باورها و ارزش‏های دینی صیانت شود . 

ادامه مطلب ...

فواید دعا برای فرج: 6 - نجات از فتنه هاى آخر الزمان و ایمنى از دامهاى شیطان

http://s1.picofile.com/file/7928671719/Imam_Mahdi_1389.jpg


دلیل بر این معنى - اضافه بر آنچه خواهد آمد که این دعا مایه کمال ایمان است ، و آنچه گذشت که سبب دورى شیطان می‏باشد - روایتى است که رئیس المحدثین شیخ صدوق در کتاب کمال الدین از على بن عبداللَّه ورّاق آورده که سعد بن عبداللَّه از احمد بن اسحاق بن سعد اشعرى نقل کرد که گفت : بر حضرت ابومحمد حسن بن على امام عسکرى علیه السلام وارد شدم ، میخواستم از جانشین بعد از وفات آن حضرت سؤال کنم ، آن جناب خود آغاز سخن کرد و فرمود : اى احمد بن اسحاق خداوند تبارک و تعالى از هنگامى که آدم علیه السلام را آفریده ، زمین را از حجّت الهى بر خلق خالى نگذاشته و تا قیام قیامت هم آن را خالى نخواهد گذاشت ، به سبب او خداوند بلا را از اهل زمین برطرف می‏کند ، و به او باران می‏بارد و به او برکتهاى زمین را بیرون مى ‏آورد .   ادامه مطلب ...

تشرف شیخ محمد تقى قزوینى

http://s1.picofile.com/file/7928671719/Imam_Mahdi_1389.jpg

شیخ جلیل , میرزا عبدالجواد محلاتى , که از اهل تقوى و مجاورین نجف اشرف بود,فرمود : شـیـخ مـحـمـد تقى قزوینى , که در مدرسه صدر منزل داشت و از نظر علم و عمل و تقوى و زهد بـى نـظـیـر بـود, دایمـا مى گفت : حاجتى که من از خدا دارم و در حرم مطهرامیرالمومنین ( ع ) همیشه خواسته ام این است که خدمت ولى عصر, حضرت بقیه الله ارواحنافداه , مشرف شده و پاهاى مـبـارک آن حـضـرت را بـبـوسم و در کمال عجز و با دل شکستگى مى گویم : اللهم ارنى الطلعه الرشیده و الغره الحمیده . 

ادامه مطلب ...

ماه تابان کرامت (ولادت حضرت معصومه علیها السلام)

http://www.aviny.com/Occasion/Ahlebeit/Bastegan/Masoomeh/Veladat/88/Vije02.jpg

اول ذیقعده سال 173 هجرى بود که عالم به وجود فاطمه اى دیگر از گلشن رسالت جلوه گر شد، تا عصمت فاطمه زهرا سلام الله علیها را دوباره تجلى سازد و با فروغ خود، اسوه بانوان جهان گردد.

نام شریف آن حضرت فاطمه کبری سلام الله علیها و القابش معصومه، طاهره، حمیده و برّه، رشیده، تقیّه، کریمه اهل بیت و عالمه آل طه و... می باشد.

آن حضرت تا سن شش سالگی در مدینه در محضر پدر بزرگوارش امام هفتم موسی بن جعفر علیه السلام بوده که یکی از کرامات و فضایل حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در همین سن خردسالی روی داد.

زمانی که پدر بزرگوارشان در سفر بودند، جمعی از شیعیان برای دریافت پرسشهای خود به مدینه وارد شدند تا به محضر امام موسی بن جعفر علیه السلام برسند و پاسخ سؤالات خود را از حضرتش دریافت کنند. 

ادامه مطلب ...