پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

ولادت شاهزاده حضرت علی اکبر علیه السلام مبارک

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین (ع) در 11شعبان سال 33 قمری در مدینه دیده به جهان گشودند. مادر بزرگوار ایشان لیلا دختر ابى مره می باشد. وی زمانى چند در خانه امام حسین علیه السلام به سر برد و روزگارى در زیر سایه حسین (ع) بزیست. لیلا براى امام حسین (ع) پسرى آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا صلى الله علیه و آله رویش روى رسول، خویش خوی رسول، گفت و گویش، گفت و گوى رسول خدا صلى الله علیه و آله؛ هر کسى که آرزوى دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا مى نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید:

«هرگاه مشتاق دیدار پیامبر مى شدیم به چهره او مى نگریستیم»؛ به همین جهت روز عاشورا وقتى اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد، امام حسین (ع) چهره به آسمان گرفت و گفت:«اللّهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الى رؤیة نبیک نظرنا الیه...».   

حضرت علی اکبر در کربلا حدود 25 سال داشت. برخی راویان سن ایشان را 18 و برخی 20 سال نیز گفته اند. او اولین شهید عاشورا از بنى هاشم بود. شجاعت و دلاورى حضرت على اکبر (ع) و رزم آورى و بصیرت دینى و سیاسى او، در سفر کربلا بویژه در روز عاشورا تجلى کرد. سخنان و فداکاریهایش دلیل آن است. وقتى امام حسین (ع) از منزلگاه «قصر بنى مقاتل» گذشت، روى اسب چشمان او را خوابى ربود و پس از بیدارى «انا لله و انا الیه راجعون» گفت و سه بار این جمله و حمد الهى را تکرار کرد. حضرت على اکبر (ع) وقتى سبب این حمد و استرجاع را پرسید، حضرت فرمود: در خواب دیدم سوارى می ‏گوید این کاروان به سوى مرگ می ‏رود. پرسید: مگر ما بر حق نیستیم؟ فرمود: چرا. پس گفت: «فاننا اذن لا نبالى ان نموت محقین» پس باکى از مرگ در راه حق نداریم!
روز عاشورا نیز پس از شهادت یاران امام، اولین کسى که اجازه میدان طلبید تا جان را فداى دین کند، او بود. اگر چه به میدان رفتن او بر اهل بیت و بر امام بسیار سخت بود، ولى از ایثار و روحیه جانبازى او جز این انتظار نبود. وقتى به میدان می ‏رفت، امام حسین (ع) در سخنانى سوزناک به آستان الهى، آن قوم ناجوانمرد را که دعوت کردند ولى تیغ به رویشان کشیدند، نفرین کرد. على اکبر چندین بار به میدان رفت و رزمهاى شجاعانه ‏اى با انبوه سپاه دشمن نمود. پس از شهادت، امام حسین (ع) صورت بر چهره خونین حضرت على اکبر (ع) نهاد و دشمن را باز هم نفرین کرد: «قتل الله قوما قتلوک...». حضرت على اکبر (ع)، نزدیکترین شهیدى است که با امام حسین«ع» دفن شده است. مدفن او پایین پاى ضریح مقدس اباعبد الله الحسین«ع»، در کربلای معلّی قرار دارد. 


ای سرو بوستان ایستادگی! ای زیباترین گل باغ حسین (ع)! ای جوان رعنا و رشید حسین (ع) ای علی (ع) را یادگار! ای علی اکبر! گلستانی از زیباترین گل های فداکاری! و دریایی از آبیِ عطوفت را دل دل خود، جمع داشتی، لوح عاشورا، در انتظارِ قلم شمشیر تو نشسته تا خاطره دلیر مردی های بدر و حنین را بر آن نقش نمایی و تمثال قدم های رسول خدا (ص) را بر پهنه کربلا حک کنی. تو که در صورت و سیرت شبیه ترین بودی به پیامبـر خیر و برکت (ص)! ســـلام و درود بی پایان بر صورت و سیرت پیامبر گونه ات.

__________________
این ندا آید از عالم لاهوت
اللهم العن الجبت والطاغوت

تجدید حیات اسلام با ظهور مهدی (عج)

 اختصاصی قائم المنتظر>>

عبد الله بن عطا از امام صادق (ع) سوال کرد:سیره و روش مهدی (ع) چگونه است؟ 

حضرت فرمودند:وی همانند رسول خدا (ص) عمل می کند همه آنچه (از بدعتها و انحرافات) از قبل مانده ویران می کند همچنان که که رسول الله (ص) سنتهای جاهلی را ویران کرد. 

(امام زمان مهدی (ع)) حیات اسلام را تجدید خواهد کرد۱

من مات منکم و هو منتظر لهذا الامر کمن هو مع القائم فی فسطاطه۲

هریک از شما که در حال انتظار این امر (فرج) از دنیا برود همانند کسی است که با قائم  (ع) در چادر او باشد.     ـ امام صادق (ع) ـ 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

۱ـ بحار الانوار : ۵۲/۳۵۳.

۲ـ منتخب الاثر : ص ۴۹۸. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

استفاده از مطالب اختصاصی وبلاگ با ذکر منبع مجاز است.

خروش مهدوی مراجع تقلید در «دهه مهدویت»

به گزارش شیعه آنلاین، با توجه به بحث روز افزون منجی گرایی و سیر اندیشه مهدویت، لازم است راه‌هایی با کاربرد بالاتر جهت توسعه‌ی این فرهنگ اندیشیده شود. از جمله این راهکارها، افزایش توجه وعنایت عموم مردم از یک روز نیمه شعبان به ده روز به عنوان «دهه مهدویت» که مصادف است با 10 تا 20 ماه شعبان. چه مزیّتی  بهتر از این که در یک دهه بتوان افکار عموم را نسبت به حضرت مهدی (عج) جلب نمود و آنان را با معارف آن حضرت آشنا کرد. همان گونه که با قرار دادن دهه ای به نام سید الشهداء (ع) یعنی دهه محرم، و دهه ای به نام حضرت زهرا (س) بنام دهه فاطمیه، همگان را با معارف ناب تشیع سیراب می سازیم، در این دهه با تشکیل مجالس سخنرانی و کنفرانس با شرکت اندیشمندان داخلی و خارجی و نمایشگاه کتاب در موضوع مهدویت و امام عصر (عج) و پرسش و پاسخ پیرامون مهدویت و مدیحه سرایی شعراء و مادحین مشهور و جهت دادن به جشن ها و چراغانی ها و رنگ تحقیق و علمی دادن به جلسات می‌توانیم حیات طیبه کسب کنیم و با سرچشمه فضائل و معارف اسلامی آشنا شویم. 

ادامه مطلب را بخوانید...

ادامه مطلب ...