پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

خروش مهدوی مراجع تقلید در «دهه مهدویت»

به گزارش شیعه آنلاین، با توجه به بحث روز افزون منجی گرایی و سیر اندیشه مهدویت، لازم است راه‌هایی با کاربرد بالاتر جهت توسعه‌ی این فرهنگ اندیشیده شود. از جمله این راهکارها، افزایش توجه وعنایت عموم مردم از یک روز نیمه شعبان به ده روز به عنوان «دهه مهدویت» که مصادف است با 10 تا 20 ماه شعبان. چه مزیّتی  بهتر از این که در یک دهه بتوان افکار عموم را نسبت به حضرت مهدی (عج) جلب نمود و آنان را با معارف آن حضرت آشنا کرد. همان گونه که با قرار دادن دهه ای به نام سید الشهداء (ع) یعنی دهه محرم، و دهه ای به نام حضرت زهرا (س) بنام دهه فاطمیه، همگان را با معارف ناب تشیع سیراب می سازیم، در این دهه با تشکیل مجالس سخنرانی و کنفرانس با شرکت اندیشمندان داخلی و خارجی و نمایشگاه کتاب در موضوع مهدویت و امام عصر (عج) و پرسش و پاسخ پیرامون مهدویت و مدیحه سرایی شعراء و مادحین مشهور و جهت دادن به جشن ها و چراغانی ها و رنگ تحقیق و علمی دادن به جلسات می‌توانیم حیات طیبه کسب کنیم و با سرچشمه فضائل و معارف اسلامی آشنا شویم. 

ادامه مطلب را بخوانید...

بر همین اساس چند سالی است که این طرح نورانی مورد تأکید مراجع عالیقدر تشیع رسیده و آنان همواره همگان را به بزرگداشت بحث مهدویت در ایام شعبان و عنایت به «دهه مهدویت» و نیز دعای همگانی برای تعجیل فرج تشویق و امر نموده اند که در ذیل بخشی از پیام ها و توصیه هایی  که امسال و در چند سال اخیر داشته اند می آید، امید آنکه در این تهاجم همه جانبه دشمنان مهدویت وظیفه خود را بشناسیم و رهنمودهای مراجع معظم شیعه را نصب العین قرار داده و از مکتب نورانی امام غریب مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف دفاع نمائیم:

پیام امسال حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی:

بسم الله الرحمن الرحیم
و ذکرهم بایات الله و لله تعالی فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها
السلام علی المهدی الذی وعدالله به الامم و علی المؤمنین المنتظرین

خداوند متعال را سپاسگزاریم که هر ساله و همواره بر احیاء امر حضرت صاحب الامر مولانا و سیدنا بقیة‌الله المهدی ارواح العالمین له الفدا می‌افزاید و شور و شوق، و اشتیاق قلوب را به آن ناحیه‌ی مقدسه بیش از پیش متوجه می‌سازد، چنانکه ناامیدان، امیدوار و امیدواران، امیدوارتر می‌شوند. خلاء معنویت و رو آوردن به انحطاط حیوانیت اگر چه بیشتر می‌شود، در مقابل ایمان به ظهور آن یگانه منجی الهی از اهل بیت علیهم السلام، از فرزندان فاطمه سلام الله علیها و از نسل حسین علیهم السلام قلوب را روشن و دل‌ها را از گرایش به الحاد بیمه می‌نماید و قوت و شمول و عمومیت آن به خصوص در نسل جوان و تحصیل کرده، افکار دین‌ستیزانه را به عقب می‌راند و دژ محکم مهدویت همه حمله‌ها را شکست می‌دهد.

کمتر موضوعی پیدا می‌شود که مانند موضوع مهدویت و سخن گفتن از آن ولیّ یگانه شنونده را به وجد و نشاط آورد و کمتر نوشته‌ای مانند کتاب‌ها و مقالاتی که در ارتباط با معرفی آن حضرت نوشته شود خواننده دارد. در طول سال اگرچه دل‌های مؤمنان به یاد آن حضرت و حضور در مجالس و محافل ولائی مشغول است ولی همگان منتظر حلول ماه مبارک شعبان و در انتظار انجام مراسم دهه مبارکه مهدویت می‌باشند که عهد خود را با آن حضرت تجدید و ایمان و شعور دینی خود را تازه و نو نمایند.

دهه‌ی فرخنده مهدویت مکتب و مدرسه و دانشگاهی است که با آن کاستی‌هایی که به واسطه غفلت برخی در حیات دینی و سیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می‌آید تدارک می‌شود همگان به حفظ سنت‌های اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می‌شوند؛ این دهه، دهه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، دهه‌ی مطالبه مقاصد اسلامی، دهه‌ی مقاومت در برابر غرب‌زدگی است، دهه‌ی سراسر نور مهدویت را گرامی بدارید.

انتظار این است که در سال جاری برنامه‌ها باشکوه بیشتر و عظمت افزون‌تر برگزار گردد و با حفظ تمام شئون اسلامی، برکات بزرگ معنوی و تقرب به درگاه الهی تامین شود؛ و همه‌ منتظران یکپارچه در شب میلاد مسعود آن پیشوای جهانیان، که شبِ احیاء و نیایش به درگاه الهی می‌باشد تعجیل در فرج آن حضرت را از خداوند درخواست نمایند و این عرض نیاز و تضرع به درگاه حضرت احدیت عز اسمه به درجه استجابت برسد. بحقه و بحق آبائه الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین

شعبان المعظم ١٤٣١
لطف اللّه صافی

سخن سابق حضرت آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی:

ایشان نیز در بخشی از سخنان سابق خود فرمودندک امام زمان مانند آب زیر زمین که بین دو لایه نفوذپذیر و نفوذ ناپذیر است و نیز خورشید پشت ابر مایه حیات انسانها است و کسانی می توانند از آب زلال و نور وجود ان حضرت استفاده کنند که زمین قلبشان شوره زار نبوده و توانایی استفاده از فیوضات نازل شده بر آنها را داشته باشند.

پیامبر صلی الله علیه و اله می فرمودند :جوانان نیروی اصلی ما هستند و شما جوانان می باید پیام دهه مهدویت را به تمام محلّه ها شهرها و کشورها و جهان برسانید.

پیام امسال حضرت آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی:

اعلان زمان مشترک دعا و توسل عمومی جهت تعجیل ظهور امام عصر علیه السلام
با توجه به روایات نقل شده از اهل بیت علیهم السلام در مورد تأثیر دعای همگانی و نیز بر اساس اهمیت فوق العاده شب نیمه شعبان که هم شب میلاد آن امام رحمت و مهربانی و هم با فضیلت ترین شب سال پس از شب قدر است، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی فرمودند: سزاوار است عموم مؤمنین و مؤمنات در آن شب عزیز پس از قرائت سوره یس و اهداء آن به آستان مقدس ولیعصر ارواحنا فداه و خواندن زیارت سلام علی آل یس، رأس ساعت ١١ شب نیمه شعبان دعای فرج را بخوانند و تعجیل ظهور مولود نیمه شعبان را از خداوند متعال درخواست کنند.

همچنین مناسب است تا در تمامی مکان های مقدس و مجالس جشن و سروری که در آن شب تشکیل میگردد این قرائت سوره یس و دعا و توسل همگانی انجام گیرد.

گفتنی است حضرت آیت الله «وحید خراسانی همچنین درباره تعظیم شعائر مهدویت و تشکیل دهه فرمودند: کار خوبی است «دهه مهدویه» عالَمی می شود، انشاالله تعالی.

سخن مرحوم حضرت آیت الله سید محمد شیرازی:

بسم الله الرحمن الرحیم
قرار دادن ده روز به نام حضرت مهدی صلوات الله علیه از بهترین اعمال است.
امید است قائمین و عاملین و مروجین برای این ده روز مهدوی اجر و ثواب باشد
محمد شیرازی

 

سخن سابق حضرت آیت الله شیخ جعفر سبحانی:

ایشان نیز در بخشی از سخنان سابق خود فرمودند: چرا حضرت مهدی(ع) ظهور نمی‌کند؟ برنامه حضرت مهدی(ع) با برنامه پیامبران و سایر پیشوایان یک تفاوت کلی دارد و آن اینکه برنامه وی قانونگذاری نیست، بلکه یک برنامه به تمام معنی اجرایی در تمام جهان است. به این معنی که او مأموریت دارد تمام اصول تعالیم اسلام را در جهان پیاده کند و اصول عدالت و دادگری و حق و حقیقت را در میان جامعه بشری بگستراند.

روشن است که پیاده شدن چنین برنامة انقلابی جهانی، که به وسیله آن اصول عدالت و دادگری و حقّ و حقیقت در میان همه مردم جهان گسترش یابد، به شرایط و مقدّماتی نیاز دارد که تحقق آنها جز با مرور و تکامل همه جانبه اجتماع ممکن نیست و در درجه نخست باید مردم جهان برای اجرای این اصول، تشنه و آماده گردند و تا زمانی که در مردم جهان تقاضایی نباشد، «عرضه» هر نوع برنامه مادّی و معنوی مؤثر نخواهد بود. قانون عرضه و تقاضا نه تنها در نظام زندگی اقتصادی حکمفرماست، بلکه مشابه این نظام در عرضه برنامه‌های معنوی و اصول اخلاقی و مکتب‌های سیاسی و انقلابی نیز حاکم می‌باشد و تا در اعماق دل مردم ـ برای این نوع امور ـ تقاضا و درخواستی نباشد، عرضه آن با شکست رو به رو شده و کاری از پیش نخواهد رفت.

امام باقر(ع) می‌فرماید: «روزی که قائم آل محمّد(ص) قیام کند، خدا دست خود را بر سر بندگان می‌گذارد، در پرتو آن خردها را جمع می‌گرداند و شعور آنان به حد کمال می‌رسد».

البتّه گذشت زمان و شکست قوانین مادّی و پدید آمدن بن‌بست‌های جهانی و کشیده شدن بشریّت بر لب پرتگاه جنگ، مردم جهان را به تنگ آورده و آنان را به این حقیقت واقف خواهد ساخت که اصول و قوانین مادّی و سازمان‌های به اصطلاح بین المللی، نه تنها نمی‌توانند مشکلات زندگی را حل کنند و عدالت را در جهان حکمفرما سازند، بلکه همین خستگی و یأس، مردم دنیا را برای پذیرش یک انقلاب بنیادی مهیّا و آماده می‌سازد و می‌دانیم که این موضوع نیاز به گذشت زمان دارد تا تجربه‌های تلخ زندگی ثابت کند که تمام نظامات مادّی و سازمان‌های بشری در اجرای اصول عدالت و احقاق حق و برقراری امنیّت و آرامش، عاجز و ناتوان می‌باشند و سرانجام باید بر اثر یأس و نومیدی، این تقاضا در مردم گیتی برای تحقّق چنان آرمان الهی پدید آید و زمینه برای عرضه یک انقلاب جهانی به وسیله یک مرد الهی و آسمانی، از هر نظر مساعد گردد.

امروز بر ماست که در راه معرفی و اعتلای نام این موعود عزیز بکوشیم و از ایام دهه مهدویت و سالروز ولادت بقیت الله اعظم  عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان بهترین فرصت برای معرفی حضرت استفاده کنیم.

سخن مرحوم حضرت آیت الله شیخ فاضل لنکرانی:

ایشان چند سال پیش در بخشی از سخنان خود فرمودند: ... از این رو پیشنهاد می‌شود مسئولین محترم در تدارک تشکیل همایش جهانی و بین المللی در رابطه با مصلح کل باشند که این امر در معرفی هر چه بیشتر ویژگی ها و حکومت آن حضرت موثر است از خداوند متعال مسئلت می نمایم که موانع ظهور موفور السرورش را برطرف فرماید وئ عموم جهانیان خصوصا شیعیان را از عربده های استکبار نجات داده و بساط ظلم و تعدّی را برچیند و ما را شاهد روزی قرار داهد که عدالت مطلقه ددر مجموعه جهان هستی حاکم گردد "این المعد لقطع دابر الظلمه".

نظرات 2 + ارسال نظر
Get VPN چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ http://www.getvpn.blogfa.com

سلام دوست من . وبلاگ فوق العاده ای داری . چند ثانیه بیشتر وقتت رو نمگیرم : از فیلتر بودن سایت های مختلف خسته شدی ؟ یوتیوب واست فیلتره ؟ فیس بوک واست باز نمیشه ؟ توی گوگل به عنوان یک کاربر تحریم شده شناخته میشی ؟ به شما استفاده از سرویس "وی پی ان" رو معرفی میکنم . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ من سر بزنید . موفق باشید

hossein چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد