پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

سه عامل افزایش مفاسد و مشکلات اخلاقی در جامعه

آیت الله مکارم شیرازی :
سه عامل افزایش مفاسد و مشکلات اخلاقی در جامعه 

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این دیدار با اشاره به دلایل افزایش مفاسد اخلاقی در جامعه افزودند: علت افزایش مفاسد و مشکلات اخلاقی در جامعه سه عامل مهم است.

ایشان «سیاست‌زدگی» را یکی از دلایل افزایش مفاسد اخلاقی در جامعه برشمرده و گفتند: امروزه مسائل سیاسی روز، فکرها و مغزها را به خود مشغول کرده و مسائل اخلاقی به فراموشی سپرده شده است.
 

این مرجع تقلید افزودند: امیدواریم در اوضاع سیاسی کشور آرامشی کامل پیدا شود تا بتوانیم مشکلات اخلاقی‌، اقتصادی که منشأ مفاسد اخلاقی می‌شود را حل کنیم.

 آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: عامل دوم افزایش مفاسد اخلاقی این است که بعضی از دولت‌مردان، گویا اهمیتی برای مسائل اخلاقی قائل نیستند و گفته شده، گشت ارشاد تعطیل شود، که در این صورت تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده می‌شود و حتی اخیراً در برخی مطبوعات نقل شد از یکی از مسئولین نیروی انتظامی گفته بود، به ما گفته‌اند دیگر نسبت به مسائل بدحجابی عکس‌العمل نشان ندهید.
 

معظم‌له افزودند: ‌نمی دانیم به چه دلیل اینها مسائل اخلاقی و اسلامی را کمرنگ می‌کنند. اگر کشور، متعلق به امام زمان (ارواحنا فداه)است و جمهوری اسلامی حاکم است نباید فقط به نام اسلام و امام زمان (ارواحنا فداه) بسنده شود، بلکه باید حقیقتا مسلمان بود و این زمانی محقق می‌شود که اخلاق اسلامی در کشور حاکم گردد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، سومین دلیل افزایش مفاسد و مشکلات اخلاقی را تهاجم فرهنگی دشمن دانسته و افزودند: سایت‌های آلوده و شبکه‌های ماهواره‌ای تهاجم شدید اخلاقی را شروع کرده‌اند.

معظم له افزودند: خودباختگی و غرب‌زدگی بعضی افراد نیز به افزایش مشکلات و مفاسد اخلاقی در جامعه کمک کرده و همه این دلایل دست به دست هم داده تا مسائل اخلاقی در جامعه بسیار کمرنگ شود.

ایشان در پایان تصریح کردند: اگر در خصوص اخلاق اقدامی نگردد در دیگر مسائل مانند، اقتصاد و سیاست خسارت خواهیم دید، لذا وظیفه حوزه‌های علمیه، مراجع، دولتمردان، رسانه‌ها ، به خصوص رسانه ملی و نیز سازمان تبلیغاتی اسلامی است که به طور جدی در مورد بهبود وضعیت مسائل اخلاقی جامعه اقدام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد