پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

صحن مصلای حرم عبدالعظیم(ع) مسقف شد

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٠؛ شهردار منطقه ٢٠ از مسقف کردن مصل بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد.

مجتبی عبدالهی، شهردار منطقه با اشاره به موقعیت مذهبی منطقه گفت: شهرری یکی از سه شهر بزرگ مذهبی کشور است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سالا نه  بیش از ده میلیون زائر به این مکان زیارتی مشرف می شوند و شهرداری به عنوان متولی شهر خدمات رفاهی و اجتماعی قابل توجهی را به آنان ارائه می دهد.

شهردار تهران طی بازدید از حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و شرکت در جلسه ای که با حضور تولیت حرم و سایر مسئولان برگزار شد، آمادگی شهرداری را برای همکاری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد. در این جلسه حجةالاسلام منتظری رییس ستاد نماز جمعه شهرری مسقف شدن صحن مصلی حرم رایکی از مهمترین نیازهای رفاهی نمازگزاران برشمرد و دکتر قالیباف نیز برای مسقف شدن صحن مصلی برای تامین آسایش نمازگزاران قول مساعدت داد.

عبدالهی، شهردار منطقه بنا به تاکید شهردار تهران برای اجرای این طرح ملی و مذهبی گفت:با توافق انجام شده میان شهرداری و تولیت حرم مطالعه و تحقیقات لازم برای مسقف کردن صحن مصلی را در دستور کار خود قرار داده ایم و تا پایان سال آن را به اجرا در می آوریم. در حال حاضر مشاوران و طراحان دو نوع سازه را برای مسقف کردن مصلی پیشنهاد داده اند.

شهردار منطقه افزود: ما برای این طرح از تجربیات اماکن متبرکه شهرهای مذهبی دنیا  الگوبرداری می کنیم تا بهترین و ماندگارترین سازه ها را در قطب زیارتی پایتخت به اجرا در بیاوریم. سازه های کشویی و چتر های متحرک دو طرح پیشنهادی هستند که در فصل سرما و گرما شرایط رفاهی مناسبی را برای نماز گزاران فراهم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد