پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

سخنان احمدی نژاد درباره حجاب القائات مشایی است

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از تابناک، هفته نامه پرتو سخن که متعلق به تشکیلات زیر نظر آیت الله مصباح یزدی است، در شماره اخیر در یادداشتی به مواضع رئیس جمهور و اظهارات اخیرش درباره عفاف و حجاب اعتراض کرد. هفته نامه پرتو سخن نوشته است: مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی رئیس جمهور در هفته جاری حاوی نکاتی جالب و جذاب بود که در حد خود شایان تقدیر است ولی مع‌الأسف ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و موضوع عفاف و حجاب بر همان اظهارات قبلی خود تأکید کرد و گفت: «اظهار نظر من صریح و همان چیزی بود که در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کردم و اکنون نیز همان را اعلام می‌کنم.» دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که مباحث فرهنگی کار فرهنگی می‌خواهد، تصریح کرد که گروه‌های سازمان‌یافته اقدامات تخریبی انجام می‌دهند، باید با آن‌ها برخورد اطلاعاتی و قانونی صورت گیرد و هیچ کس نباید کار غیرقانونی انجام دهد. رئیس جمهور قبلاً در گفت‌وگو با آقای حیدری که در تاریخ ٢٣/٣/٨٩ از شبکه یک پخش شد، در پاسخ به سؤال وی مبنی بر این‌که در موضوعاتی نظیر حجاب و عفاف بعضاً زنان متهم ردیف اول هستند و اکنون شاهد مباحثی نظیر گشت نسبت یا برخورد با دو تار موی زنان در خیابان‌ها با جریمه‌های نقدی هستیم اظهار داشت: «این موارد هیچ ربطی به دولت ندارد و دولت واقعاً در آن‌ها هیچ دخالتی ندارد و ما این موارد را توهین می‌دانیم که از یک زن و مرد در خیابان سؤال شود که چه نسبتی با هم دارید.» ادامه مطلب ...

رونمایی از مجسمه «شهیده حجاب» در آلمان

به گزارش شیعه آنلاین، پایگاه های خبری آلمان از رونمایی مجسمه خانم «مروه شربینی» معروف به «شهیده حجاب» که سال گذشته در همین زمان در شهر «درسدن» از شهرهای شرق آلمان به دست «الکس وینز» یک نژاد پرست آلمانی روس تبار به شهادت رسید، خبر دادند.

شایان ذکر است این مجسمه یادگاری، توسط دو هنرمند مجسمه ساز آلمانی ساخته شده و به احتمال زیاد در یکی از میادین یا نقاط مرکزی شهر نصب شود.

در همین حال گفتنی است روز گذشته به مناسبت سالگرد خانم «مروه شربینی» 31 ساله، یک عدد بنر که عکس نقاشی «شهیده حجاب» در آن دیده می‌شد، توسط برخیاز مسلمانان آلمان بر روی درب ورودی دادگاه شهر «درسدن» نصب گردید.

در همین راستا «یورگن مارتینز» وزیر دادگستری در ایالت «ساکسونیا» در این باره گفت: پس از قتل «مروه» دریافتیم که نباید پدیده دشمنی با اتباع خارجی و پیروان دیگر ادیان را دستکم بگیریم، بلکه باید با آن مقابله کنیم.

از سوی دیگر «هیلما اوروچ» شهردار شهر «درسدن» آلمان نیز طی اظهاراتی در این باره گفت: ما از طریق برگزاری مراسم یادبود «مروه شربینی» می‌کوشیم اشتباهات گذشته را جبران کنیم.

انگشت نگاری از زائران ایرانی در عراق

نیروهای آمریکایی مستقر در مرز ایران و عراق از زائرین ایرانی انگشت نگاری کرده و از آنان عکس های مختلفی از جمله عکس از داخل چشم تهیه می کنند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از جام جم آنلاین، نیروهای اشغالگر در عراق به خصوص نیروهای آمریکایی مستقر در مرزهای خسروی و مهران هنگام ورود زائرین ایرانی به عراق از بعضی از زائران انگشت نگاری کرده و از آنان عکس های مختلفی تهیه می‌کنند.

در همین راستا یکی از زائرینی که هفته گذشته از مرز مهران وارد عراق شد به خبرنگار ما گفت: نیروهای آمریکایی مستقر در مرز عراق کنترل شدیدی بر زائرین ایرانی دارند و گذرنامه همه آنها را به طور کامل کنترل می‌کنند.

این زائر عتبات عالیات تصریح کرد؛‌نیروهای آمریکایی برخی از زائرین را بدون هیچ دلیلی از سایرین جدا و به اتاق مجهز به دوربین و تجهیزات انگشت نگاری منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای عراقی در این کنترل و انگشت‌نگاری‌ها هیچ نقشی ندارند، افزود: نیروهای آمریکایی با استفاده از دوربین های بسیار پیشرفته از  داخل چشمان زائران عتبات و عالیات عکسبرداری و از همه انگشتان آنان انگشت نگاری می‌کنند.

به گفته این زائر در مرز مهران این سختگیری ها بیشتر از مرز خسروی است و کنترل‌ها از جوانان بیشتر از افراد میانسال صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد؛کنترل شدید زائران ایرانی،عکسبرداری از داخل چشم آنان و انگشت نگاری از اتباع ایرانی با سکوت مقامات ایرانی و بدون هیچ عکس العمل مسئولین سازمان حج و زیارت و مسئولین کاروانها انجام می‌شود.

مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها از نگاه سید محمد حسین فضل الله

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید محمد حسین فضل الله ، [حضرت]زهرا(ع) در زندگى‏اش دردهاى فراوانى کشید و ستم‏هاى بسیارى دید که سنى و شیعه آن را روایت کرده‏اند. یکى از این راویان «ابن قتیبه» (از علما و مورخان اهل سنت) است که در کتاب «الامامة و السیاسة» نوشته است: «آنان هیزم آوردند تا براى تهدید اعتراض کنندگانى که پیرامون على و فاطمه(ع) را گرفته بودند، خانه على و فاطمه را به آتش بکشند». بنا به نقل مورخان به سرکرده‏ى حمله کنندگان گفته شد: «هان! در این خانه فاطمه(ع) است!»

فاطمه(ع) انسانى است که همه‏ى مسلمانان در دوستى و احترام و تعظیم به او مشترکند؛ زیرا او تنها دختر به یادگار مانده از رسول خداست. و پاره‏ى تن و روح پیامبر است که هر کس او را بیازارد و خشمگین کند، پیامبر را آزرده و غضبناک کرده است.

از سرکرده‏ى حمله کنندگان پرسیده شد: «تو چگونه جرأت کردى هیزم به در خانه‏ى فاطمه بکشى و ان را بسوزانى؟!» او در پاسخ گفت: «و انْ!!»؛ «حتى اگر ... (فاطمه در خانه باشد، آن را آتش بزنید!).

ما معتقدیم این سخن، بسیار خطرناک است؛ زیرا معنایش این است که حتى اگر فاطمه(ع) درون خانه باشد، باکى نیست که آن را بسوزانیم! «حافظ ابراهیم» شاعر مصرى در قصیده‏ى عمریّه‏اش درشتى آن سخن، گفته است: مفهوم این سخن آن است که در این خانه امر مقدسى وجود ندارد؛ پس سوزاندن خانه و اهل آن آزاد است!

ما معتقدیم که گفتن کلمه‏ى (و إن ...) بدترین ستم بر زهرا(ع) است. چه سخن راویانى که گفته‏اند آن گروه به درون خانه وارد شدند، راست باشد یا نباشد. همین کلمه‏ى «و إن» از روحیه و نیت آن قوم به آنچه که براى آن آماده بودند، حکایت مى‏کند. من معتقدم اگر آن مهاجمان در گفت‏وگوى اسلامى و سخنان سنجیده را مى‏گشودند، على(ع) نیز که در تمام زندگى و حتى در زمان خلافتش، اهل گفت‏وگو بود، این روش را مى‏پسندید؛ همچنین فاطمه(ع) که در مکتب قرآن -که کتاب گفت‏وگو است- آموزش دیده بود، این شیوه را مى‏پذیرفت؛ اما در آن روز هیچ نشانه‏اى از تمایل به گفت‏وگو دیده نمى‏شد.

آرى، زهرا(ع) از همه‏ى این مصایب، رنج مى‏کشید؛ ولى هیچ گاه از آن سخنى نگفت. تنها على، آن هم پس از دفن فاطمه، از دردهاى او به رسول خدا گفت: «و سَتُحَدّثک ابنتُک عمّا نالَها و ما أصابَها بعدَک»؛ «به زودى دخترت از آنچه دید و کشید، با تو سخن خواهد گفت».

آنچه فاطمه(ع) را به خود مشغول مى‏کرد؛ مسایل مسلمانان و اسلام بود. فاطمه معتقد بود: خلافت نقش تعیین کننده‏اى در خط سیر اسلام و اهمیتى حیاتى دارد. او مى‏دانست على کسى‏ست که پیامبر خدا هزار باب علم را به روى او گشوده است، که از هر باب آن هزار باب دیگر گشوده مى‏شود. وى مى‏دانست على با حق است و خود، مدار آن. فاطمه مى‏دانست نسبت على با رسول خدا(ع) جز در نبوت، نسبت هارون به موسى(ع) است. و مى‏دانست على(ع) کسى‏ست که تمام حیاتش را در جهاد در راه خدا گذارنده است و ضربت او برابر عبادت جن و انس است، و على انسانى‏ست که در تمام جنبه‏ها در کنار رسول خدا پرورش یافته است. فاطمه با این همه ویژگى که در على(ع) مى‏دید، او را شایسته‏ى رهبرى مسلمانان براى هدایت آنان به سوى خیر و پیروزى مى‏دانست.