پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

ایت الله شیرازی :در دنیا چنان عمل کنید که در آخرت شادمان باشید.

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» معظم له طی سخنانی فرمودند: انسان ها روزگاری در این دنیا زندگی کرده، سپس ناگزیر به سرای دیگر منتقل می شوند. آنچه نباید فراموش شود این است که این دنیا فنا پذیر است و سرای دیگر جاودانه.


مرجع عالی قدر افزودند: شما اگر بخواهید در روز واپسین دستخوش حسرت نشوید، باید در دنیا چنان عمل کنید که در آخرت شادمان باشید.

معظم له در ادامه فرمودند: ممکن است کسی با خود بیندیشد که کدام کار و پیشه بهتر است؟ تاجر بودن و ثروت خود را در راه خدا انفاق کردن و حقوق واجب را دادن؟ پزشک پرتجربه بودن، استاد دانشگاه شدن یا در مقام علمی عالمانی همانند: علامه مجلسی، شیخ طوسی و شیخ انصاری قرار گرفتن؟

آن گاه فرمودند: شکی نیست که عالم با عمل و پرهیزگار شدن به جهت اینکه او نیازهای روحی و معنوی انسان ها را برآورده می نماید در حالی که دیگران نیازهای مادی و جسمی را برآورده می کنند، ثواب بیشتر، اجر برتر و مقام بلندتری نزد خدا، رسول و اهل بیت صلوات الله وسلامه علیهم اجمعین دارد، چرا نه و حال آنکه در حدیث شریف است که: العلماء ورثة الانبیاءاند.

آیت الله شیرازی مدظله العالی خطاب به میهمانان تأکید فرمودند: همین لحظه تصمیم بگیرید به علم و دانش خود افزوده و در نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام کوشا بوده و کارهایی را برگزینید و انجام دهید که در آخرت سودتان بخشد و بدانید که داشتن اخلاق نیک، بردباری و پرهیز از خشم و گناه نیز از اموری است که مایه ی شادمانی شما در آخرت خواهد بود.

معظم له در پایان فرمودند: هنگامی که به زیارت کریمه ی اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مشرف می شوید، حضرتش را در درگاه خدای منّان شفیع و واسطه قرار دهید و از پروردگار بخواهید توفیق تصمیم گیری برای فراگیری علم، خودسازی و انجام اعمال نیک که شادمانی آخرت را در پی خواهد داشت به شما عنایت فرماید ان شاء الله تعالی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد