پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

عایشه (لعنت الله) ام المومنین نیست !

منحرفین از خط ولایت مولا علی علیه السلام معتقدند که تمامی زنان پیامبر صلی الله علیه و اله حتی عایشه لقب "ام المومنین" را دارند. و برای ادعای خویش آیه ذیل را مطرح می کنند:

النَّبِیُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم‏.

یعنی: " پیامبر، نسبت به مؤمنان از خودشان اولى و سزاوارتر است، و همسرانش [در حرمت ازدواج به منزله‏] مادران آنانند." (احزاب/6)

ایشان لقب "ام المومنین" را نوعی افتخار برای زنهای پیامبر صلی الله علیه و اله محسوب می کنند. ولی طبق آیات قرآن ما معتقدیم که ام المومنین به تنهایی فضیلتی نیست بلکه زنان رسول خدا فقط اگر تقوی پیشه کنند و از خدا بترسند دارای ارزش و مقام می باشند. و به همین جهت است که قرآن می فرماید: یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً.

یعنی: "اى همسران پیامبر! شما اگر پرهیزکارى پیشه کنید [از نظر منزلت و موقعیت‏] مانند هیچ یک از زنان نیستید، پس در گفتار خود، نرمى و طنّازى نداشته باشید تا کسى که بیمار دل است طمع کند، و سخن پسندیده و شایسته گویید.." (احزاب/32)

همچنین قرآن می فرماید: یَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفَحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَینْ‏ِ وَ کاَنَ ذَالِکَ عَلىَ اللَّهِ یَسِیرًا

اى همسران پیامبر! هرکس از شما کار بسیار زشت آشکارى مرتکب شود [قطعاً پیوند همسرى با پیامبر به او مصونیّت نمى‏دهد، بلکه‏] عذاب براى او دو چندان خواهد شد، و این [کار] بر خدا آسان است. (آیه:30)

پس ام المومنین تنها به این معناست که رابطه بین مسلمانان و زنان پیامبر مانند رابطه مادر و فرزند می باشد. یعنی همانطور که فرزند نمی تواند با مادر خویش ازدواج کند، مسلمانان نیز بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و اله نمی توانند با زنان ایشان ازدواج کنند. و به همین دلیل است که قرآن می فرماید:

وَ مَا کاَنَ لَکُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنکِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِکُمْ کَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِیمًا

یعنی: "و شما را نسزد [و جایز نباشد] که پیامبر خدا را آزار دهید. و بر شما هرگز جایز نیست که پس از او با همسرانش ازدواج کنید که این [کار] نزد خدا بزرگ است." (آیه:53)

و اما عایشه چون جزء زنان پیامبر صلی الله علیه و اله بوده لقب "ام المونین" را داشته است. ولی این لقب تا آخر عمر برای او باقی نماند! زیرا پیامبر صلی الله علیه و اله حق طلاق زنان خویش را به امیرالمومنین علیه السلام و جانشینان به حق ایشان داده بودند.

قال النبی صلی الله علیه و اله: یا اباالحسن انّ الشرف باق لهنّ (شرف الامّهات) ما دمن لله علی الطاعة فأیّتهنّ عصت الله بعدی بالخروج علیک فأطلق لها فی الأزواج و أسقطها من شرف أمومة المومنین.

یعنی: پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله به مولا علی علیه السلام فرمودند: ای اباالحسن همانا شرف "ام المومنین" برای زنان من باقی است تا زمانیکه اطاعت خدا را کنند. پس هرکدام از آنها که خدا را به واسطه خروج بر تو عصیان کرد، او را طلاق بده و از شرافت ام المومنین بودن ساقط کن.(1)

این وظیفه بعد از امیرالمومنین به امام حسن علیه السلام و بعد به امام حسین علیه السلام منتقل شد. و امام حسین علیه السلام عایشه را طلاق دادند.

شیخ حر عاملی در کتاب اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات از کتاب اثبات الوصیة نوشته مسعودی (از علمای اهل سنت) نقل می کند که: پس از کاری که عایشه کرد (مقصودش جلوگیری حسین علیه السلام از دفن حسن بن علی در جوار جدش رسول خدا است) حسین علیه السلام طلاقش را برایش فرستاد. و رسول خدا صلی الله علیه و اله طلاق همسرانش را بعد از خودش به امیرالمومنین علیه السلام و امیرالمومنین به امام حسن علیه السلام و امام حسن علیه السلام به اباعبدالله الحسین علیه السلام داده بود. و رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمود: بعضی از زنهای من در روز رستاخیز مرا نخواهند دید و او زنی است که اوصیاء بعد از من طلاقش خواهند داد.(2)

ناگفته پیداست که وقتی می گوییم امام حسین علیه السلام عایشه را طلاق دادند، به این معناست که او دیگر جزء زنهای پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله محسوب نمی شود. و بنابراین لقب "ام المومنین" از عایشه برداشته شده و مانند زنهای معمولی دیگر می باشد.


اسناد:

(1) سفینة البحار 2/93 و 9/277 ، المناقب ابن شهر آشوب 1/331، الدرجات الرفیعة علی خان 303، شرح اصول الکافی المازندرانی 6/368، البحار الانوار علامه مجلسی 27/292 و 48/335 و 71/265 و 108/293 و 110/101 از کافی و بصائر الدرجات. و کتاب کمال الدین و تمام النعمة شیخ صدوق.

(2) اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات 3/135 فصل 72 حدیث 903.

نظرات 6 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ

شیعه واقعی این حرفها را قبول ندارد.منابعی که معرفی کردی هم معتبر نیست.آقای محقق ژیامبر در خانه عایشه دفن است و آیات اولیه سوره نور در ژاکدامنی عایشه نازل شده.یک سوم از فقه اسلامی از عایشه به ما رسیده و ام المومنین بودن تا ابد برای همسران ژیامبر خصوصا عایشه است.حضرت علی همیشه برای عایشه احترام قائل بود چون عایشه در جمل قصد جنگ با منافقین بصره داشت نه علی .عایشه از دفن امام حسن جلوگیری نکرد بلکه این کار مروان بود.عایشه و زنان ژیامبر طبق گفته قرآن مادران مومنانند چرا گستاخانه به مادرمان توهین می کنی.مذهب ژاک شیعه از این اتهامات به اصحاب و زنان ژیامبر بیزار است.این مطلبی که ژیامبر زنان خود را به ائمه واگذار کرد ژوچ و خنده دار استوکمی قرآن بخوان. و به قول امام حسین اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشیدودرد خدا بر ژیامبر و ال او و اصحاب او و همسران و اولادش درود خدا بر ام المومنین حضرت عایشه صدیقه مادر مظلوم همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی.اگر منصفید نظرم را نشان دهید.

با سلام
شما اگه سنی هستی که خدا هدایتت کنه.
اما اگه شیعه هستی باید بگم خیلی بی غیرتی که ما شیعه ها مادری چون حضرت زهرا (س) داریم و تو می گویی عایشه مادر ماست!!!
منابع ذکر شده برای این مطلب هم همگی معتبر هستند مانند اصول کافی بحار الانوار و ... شما کتب معتبر شیعه را نمی دانی چرا می گویی معتبر نیستند؟؟؟؟
تیر باران جنازه ی مطهر امام حسن (ع) هم به دستور عایشه (لعنت الله ) بوده مطلب رو هم به تازگی روی وبلاگ قرار دادم.
یا علی

عین کاف سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ق.ظ http://sarbandesorkh.blogfa.com

یا علی مدد حاجی
انگار گفته های بنده حقیر تاثیری نداشت.
ان شا الله موفق باشید
التماس دعا

سلام بر شیعه تمیز !!!! دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ب.ظ http://alibmazeh.blogfa.com

سلام برادر !
من برای شما متاسفم ُ اصلا از اسلام و شیعه گری چه میدانی ُ طبق فتوای مقام معظم رهبری اولاْ اهانت به اهل سنت حرام شرعی و خلاف قانونی است دوما اهانت به همسران پیامب رخلاف شرعی و حرام است .
مواظب باش پسرک آلت !!! دست اسرائیل در تفرقه اندازی نشوی

عین کاف یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ب.ظ http://sarbandesorkh.blogfa.com

در چنین مواردی که قضیه ی مهمی چون وحدت شیعه و سنی ملاک است نظر رهبر انقلاب و مراجع عظام بر نظر بنده و شما ارجعیت دارد.
تمامی شیعیان راستین دین مبین اسلام(و همچنین رهبر معظم انقلاب و تمامی مراجع)لعن دشمنان علی را امری پسندیده و باعث تسکین دل حضرت زهرا و خشنودی قلب نازنین امام زمان میدانند(برای اثبات حرفم شما را به زیارت عاشورا مراجعه میدهم) ولی همان طور که گفتم ملاک وحدت میان مسلمین است.حتما میدانید که حیات دشمنان اسلام در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است.و از آنجایی که طور برادران اهل سنت در کشور ما نیز تعدادشان کم نیست و دشمنان خبیث با استفاده از این اختلاف و نبود وحدت در کشور باعث ایجاد مشکلاتی میشوند(که اگر مایل باشید در این باره میتوانم بیشتر شما را آگاه کنم)باید از گفتن و نوشتن مطالبی که باعث بروز چنین مواردی بشود خود داری کرد.در ضمن حضرت آیه الله خامنه ای رهبر تمای مسلمانان است و اگر هم حکمی میدهند بر تمامی مسلمانان اطاعت از ایشان واجب است.در ضمن ایشان هم که درباره طهارت حکم نداده اند که شما آن را مختص مقلدین ایشان میدانید.

علی یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام
مطلبی جالبی بود
یا علی مدد

عین کاف شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ http://sarbandesorkh.blogfa.com

با سلام
از آنجایی که در این مقطع زمانی حساس و زیر ذره بین بودن وحدت مسلمانان از سوی دشمنان اسلام و با توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن توهین به مقدسات اهل سنت لذا بهتر این بود که شما لفظ /لعنت الله علیه/ را بعد از نام عایشه قرار نمی دادید.امید از با منطقی که شما شیعه مسلمان دارید این پست را اصلاح کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد