پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

اظهارات آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه

 

آیت الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام کرد: اقرار و اعتراف کسی که در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت کند و حکمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد.

آیت الله وحید که در ماه های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می کند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به نقل این روایت که از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در کتابهایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت:

زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا کرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم کنند. حضرت امیر علیه السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حکم می کنی، ولی تقصیر طفلى که در شکم دارد چیست و چرا او را به قتل می رسانی؟ «هذا سلطانک علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناکار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى که رسول خدا فرمود: کسى که پس از بلا و گرفتاری اعتراف می کند، مورد حد قرار نمی گیرد: «اما سمعت رسول الله (ص) : "لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد کرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلک عمر. (زنان عاجزند که فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاک می گشت.) 

این مرجع تقلید سپس افزود: کسی که در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای که به چنین اقراری قضاوت کند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
غروب شد، بیا چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:15 ب.ظ http://ghoroob-shod-bia.blogfa.com

قال الامام المهدی المَُتَظَر: ما نظر خود را از شما بر نمی گیریم و فراموشتان نمی کنیم
----------------------------

با سلام خدمت شما محب اهل بیت،

قال الرضا علیه السلام :
یا بن شبیب ان سرک ان یکون لک من الثواب مثل ما لمن استشهد مع الحسن علیه السلام ، فقل متی ما ذکرته : « یا لیتنی کنت معهم فأفوز فوزاً عظیماً »

ای پسر شبیب ، اگر خوش داری که برای تو مثل ثواب آنان که با حسین علیه السلام به شهادت رسیده اند باشد، پس هرگاه آن حضرت را یاد می کنی بگو : « یا لیتنی کنت معهم فأفوز فوزاً عظیماً » ؛ ای کاش من نیز با آنان بودم و به فوز عظیم می رسیدم .

با قسمت دوم درخواست معرفت امام زمان از خداوند متعال به روز هستم.
انشالله عزاداریها زیر سایه مولا صاحب الزمان مقبول و ثبت به دفتر آقامون بشه.

چشمانتون به زیارت آقا روشن انشالله
اللهم عجل لولیک الفرج

----------------------------
" حالا دیگر کودکان هم می دانند که "مهدیه" اسم مکان است و "فاطمیه" اسم زمان؛ اما من منتظر می مانم؛ تا روزی که "مهدیه" اسم زمان شود و "فاطمیه" اسم مکان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد