پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

انتقاد شدید ایت الله شیرازی به اقدامات ضد بشری علیه شیعیان بحرین

به گزارش «شیعه نیوز» در پی حوادث دردناک و فاجعه بار بحرین که به دست عده ای مزدور جنایتکار بر ضد مؤمنان بی گناه صورت گرفته و همچنان ادامه دارد، دفتر آیت الله حاج سید صادق حسینی شیرازی با صدور بیانیه ای، تمام آنچه را که در بحرین جریان دارد را محکوم و آن را زیر پاگذاشتنِ بدیهی ترین حقوق شهروندان خواند و این گونه برخورد با خواسته ی شهروندان را از نظر ادیان و قواعد و اصول انسانی محکوم دانست.

در این پیام از تمام مسلمانان، به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام خواسته شده است تا در کنار ملت مظلوم بحرین قرار گیرند و از جامعه ی بین الملل برای جلوگیری از جنایاتی که در این کشور بر ضد افراد بی دفاع اعمال می شود، دعوت شده است. متن پیام به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا إلیه راجعون
 
قال الله تبارک و تعالی: «وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا» (سوره إسراء، آیه 33)
رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: «من سمع منادیاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم؛ هرکس بانگ کسی را بشنود که از مسلمانان مددخواهی می کند و پاسخش ندهد و به یاری اش نشتابد مسلمان نیست».

قلع و قمع و سرکوب نمودن بر ضد ملت هوشمند و ارجمند بحرین که خواهان حقوق مشروع و قانونی خویش هستند، زیر پا گذاشتن آشکارِ ساده ترین حقوق هر ملت است که مورد اتفاق عقلای جهان می باشد و هر دین و آیینی چنین حق کشی را محکوم می نماید.

تظاهرات مسالمت آمیز برای رسیدن به مطالبات مشروع، حق هر انسان در هر زمان و مکان است، اما دشمنان ملت ها هماره صدای ملت ها را برای نیل به آزادی و حقوق مشروع شان در گلوها خفه می کنند.

امروز همگان می بینند که اوباش، مزدوران، گروه های تکفیری و تروریست های مسلح به سلاح سرد و چماق در برخورد با شهروندان بی دفاع از سوی پلیس و نیروهای امنیتی حمایت می شوند و از دیگر سو فریاد حق طلبی آنان با گلوله پاسخ داده می شود. این شرایط فریادی است رسا که درخواست جامعه ی بین الملل و نهادهای آن را به دخالت به منظور حمایت از ملت و فشار آوردن از طریق رسانه و دیپلماسی برای متوقف کردن جنایات در حال وقوع فرا می خواند.
نباید فراموش کرد که رسانه در قبال ملت مظلوم و بی پناه بحرین مسئولیتی بزرگ دارد.

مسلمانان و پرورش یافتگان مدرسه ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز باید به مسئولیت انسانی خود توجه کنند و در کنار مظلومان و ستمدیدگان بایستند و از این آموزه ی رسول خدا صلی الله علیه وآله غافل نباشند که فرمودند: «من أصبح ولم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم؛ هرکس (هر مسلمانی) صبح کند و به امور مسلمانان [بی توجه باشد و بدان] اهمیت ندهد مسلمان نیست».

در پایان برای شهیدان این حوادث رحمت و مراتب عالی و برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان آنان صبر و اجر الهی را مسئلت داریم.
 
هشتم ماه ربیع الثانی 1432ق.
دفتر  آیت الله حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی 
کربلای معلا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد