پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

پسر فیلم ساز مشهور آمریکایی شیعه شد

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، "شان استون" که پس از گرویدن به دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع نام علی را انتخاب کرد در حاشیه مراسم مسلمان شدنش در دفتر آیت الله ناصری در اصفهان گفت: «دین اسلام ادامه کلمه خداوند است، خداوندی که حضرت خلیل و حضرت موسی را فرستاده و تمام مذاهب و اصول ادیان را یکی کرده است.»
این هنرمند آمریکایی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) در زمانی که دنیا پر از کفر بود تمام مردم را با هم متحد کرد، ادامه داد: «من شجاعت ومعرفت رسول خدا(ص) را می‌فهمم و به همین دلیل نیز مسلمان شدم.»
وی با اشاره به اینکه مذاهب دیگر هم مانند اسلام یک خدا را می‌پرستند، تأکید کرد: «"لااله‌الاالله" مفهوم جدیدی نیست، بلکه همواره در ادیان مختلف بوده اما نوع بیانش تفاوت داشته است.»

استون در پاسخ به این سؤال که آیا خانواده شما در جریان مسلمان شدن شما قرار گرفته‌اند و واکنش آنها با این موضوع چه بوده است، گفت: «زیاد اطلاع ندارند، من با مسلمان شدن در واقع پیرو تمام ادیان نیز هستم، تمام ما در چشم خداوند که یک قدرت است، یکی هستیم.»

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در 27 سالگی به اسلام روی آورده‌اید، اظهار داشت: «من قرآن را خواندم اما با یک شب قرائت قرآن نمی‌توان مسلمان شد و تمام عمر باید آن را تلاوت کرد، مسلمان شدن من دستور خداوند بوده است، من کسی نیستم که بخواهم زمانش را تعیین کنم.»

این هنرمند تازه مسلمان شده آمریکایی درباره احساسش در زمان قرائت شهادتین، گفت: «یک عالَم روحانی و مقدسی در آن شرایط بود که فکر کردم ارتباط خاصی با خداوند برقرار شده است.»

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره شرایط آینده مسلمانان در منطقه افزود: «من فکر می‌کنم همان‌طور که بابل فرو ریخت، قدرت‌های دنیا نیز فرو می‌ریزند و این تفاوت بین افرادی است که ایمان دارند و غربی‌ها که ایمان ندارند.»

استون در پاسخ به این سؤال که سرنوشت جنبش وال‌استریت در آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: «وال‌استریت جنبشی است که پایان ندارد، چرا که در دل مردم جای گرفته است.


انعکاس این خبر و واکنش رسانه های خارجی

«علی استون» (شان) در گفت‌وگوی کوتاه با خبرگزاری فرانسه گفت: «تشرف به دین اسلام به معنای آن نیست که من از مسیحیت و یهودیت که با آنها بزرگ شده‌ام، دست کشیدم، این یعنی من حضرت محمد (ص) و دیگر پیامبران را پذیرفته‌ام.»

«اولیور» و «الیزابت»، پدرو مادر «شان علی استون» یهودی و مسیحی بودند که در سال 1993 از یکدیگر جدا شدند.

خبرگزاری رویترز با تیتر «پسر اولیور استون، مدافع احمدی‌نژاد به اسلام گرایید» به انعکاس این خبر پرداخت و در ادامه‌ی خبر به اظهارات این فیلم‌ساز آمریکایی در جشنواره‌ی تورنتو پرداخت که دستیابی به انرژی هسته‌ای را حق مسلم ایران برای دفاع برابر رژیم صهیونیستی دانسته بود. شبکه خبری بلومبرگ نوشت:« شان استون اکنون به دین اسلام گراییده است و نام «علی» را برای خود انتخاب کرده است. او برای حضور در جشنواره فیلم فجر به ایران سفر کرده بود.» خبرگزاری رسمی ایتالیا «آنسا» با انعکاس این خبر نوشت: ««شان استون» 27 ساله، با حضور در یک مسجد در شهر اصفهان دین اسلام را برای خود انتخاب کرده است.»

«شان علی استون» بازیگر، ‌تهیه‌کننده و کارگردان هالیوودی است که اواخر شهریورماه امسال برای آشنایی با سینما و سینماگران ایرانی به ایران آمد و در جشنواره‌ی فجر در کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما» حضور یافت.

وی فرزند «الیور استون»، کارگردان سرشناس‌ هالیوود است که به‌عنوان بازیگر در فیلم‌های «سالوادور‌»، «متولد چهار جولای»‌، «نیکسون»‌، «قاتل بالفطره» و «دبلیو» ایفای نقش داشته است. استون همچنین نویسندگی فیلم‌های «گری استون»، «جنگ علیه زمان» و «تجرد» را به‌عهده داشته و در مقام کارگردان و تهیه‌کننده نیز فیلم‌های «مرگ اسکندر»‌، «گری استون»‌ و «کمال ضد خوب است» را در کارنامه خود دارد.

وی در جشنواره‌ی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: «آمریکایی‌ها دایم درباره جنگ و تحریم ایران صحبت می‌کنند. برای همین من به ایران آمدم تا همبستگی خودم را با شما نشان دهم و با شرایط حاکم بر کشور بیشتر آشنا شوم. بهبود رابطه‌ی ایران با کشورهای غربی از طریق گفت‌و‌گو ممکن خواهد بود و به نظر من مهم‌ترین دستاورد این کنفرانس‌ها این است که با غربی‌ها صحبت و گفت‌و‌گو کنیم.»

پسر کارگردان ضدآمریکایی هالیوود درباره‌ی نقش سینما در بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: «آثار مستندی که از سال گذشته درباره انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی ساخته شده‌اند، یعنی فیلم‌هایی را که با دوربین‌های دستی گرفته شده‌اند، می‌توان به سینمای انقلابی تعبیر کرد. همانطور که سال گذشته در آمریکا در تظاهرات مردم فیلم‌های زیادی با دوربین‌های دستی گرفته شد. آفریقا، مصر و چندین کشور دیگر آثار تحسین‌برانگیزی تولید کردند که به شیوه‌ای انقلابی نقطه‌نظر آن‌ها را نشان می‌دهد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد