پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

چرا خواهران حضرت زهرا(سلام الله علیها) معصوم نیستند ؟


به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی قائم المنتظر (عج)» به نقل از رسا، موحد کارشناس شبکه وهابی وصال حق گفت: شیعیان اعتقاد به عصمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دارند ولی دو خواهر ایشان رقیه و ام کلثوم را معصوم نمی دانند در حالیکه این دو مثل فاطمه از دختران رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند.
شایان ذکر است وی برای حضرت، تنها دو خواهر نام برده در حالی‌که به اقرار منابع اهل سنت حضرت زهرا سلام الله علیها خواهر دیگری به نام زینب نیز داشته اند و به نظر می‌رسد کارشناسان این شبکه از اطلاعات علمی پایینی برخوردارند.

اما در پاسخ به شبهه مطروحه باید گفت: عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها ربطی به نسبت ایشان با پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم ندارد همان طور که عصمت و طهارت مریم کبری مربوط به پدر و مادر و اجدادش نبود.

همچنین حضرت زهرا سلام الله علیها از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با تکریم حضرت نسبت به دیگران متفاوت بوده است تا آنجایی که هیچ کس بیان نکرده و در هیچ منبع تاریخی ذکر نشده (اعم از شیعه و سنی) که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دست یکی از دخترانش را به جز حضرت زهرا سلام الله علیها بوسیده باشد.

از سوی دیگر نزول آیه تطهیر در شأن و منزلت ایشان مطلبی است که هیچ کس از اهل سنت حتی گروه های وهابی نتوانسته اند از آن فرار کنند.

به‌عنوان نمونه می‌توان به کتاب های سنن ترمذی درکتاب المناقب باب61 حدیث 3880، صحیح مسلم در کتاب فضائل صحابه باب 9 حدیث 2424 ص 1049  و شواهد التنزیل جلد2 ص 10به بعد اشاره کرد.

همچنین در کتاب صحیح مسلم و صحیح بخاری بابی مجزا با عنوان باب مناقب فاطمه سلام الله علیها باز کرده و هیچ یادی از دیگر اولاد پیامبر به میان نیاورده است.

در صحیح بخاری حدیث3767 کتاب فضائل اصحاب النبی مناقب فاطمه سلام الله علیها ص697 آمده است: حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: فاطمه سرور همه زنان اهل بهشت است.

همچنین در کنزل الاعمال 108/ 12 ح 34218 - ینابیع الموده 70/2 -سنن ترمذی362/5 حدیث 3965 ذکر شده، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: محبوبترین شخص درخانواده ام نزد من فاطمه سلام الله علیها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد