پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

عزاداری برای زهرا (س) به اعتبار نظام لطمه وارد می کند!!!!


به گزارش شیعه آنلاین،‌ علما و مراجع عظام تقلید همواره در موضوع "وحدت" بر این نکته تأکید داشته اند که "وحدت میان مذاهب اسلامی" به معنی زیر پا گذاشتن اعتقادات و گذشتن از حد و حدود و خط قرمزهای مذهبی نیست بلکه اجتناب از عوامل و رفتارهای تفرقه انگیز است.
اما در این میان برخی افراد – که متأسفانه فریب کرسی و پست و مقام را می خورند – در بحث وحدت، پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و به اصطلاح "کاسه داغ تر از آش" می شوند.
در این تصویر نامه شیخ "محمدعلی تسخیری"‌ رئیس سابق مجمع تقریب مذاهب دیده می شود که آن را در تاریخ 12/3/82 و در آستانه أیام فاطمه خطاب به "علی لاریجانی" رئیس وقت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشته است.

در بخشی از این نامه آمده:‌ به زودی أیام فاطمیه و سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز می گردد. سالهاست که عده ای این ایام را ابزار تشدید اختلافات مذهبی و درگیریهای فرقه ای قرار داده اند و هر سال نیز بر شدت و حدت آن می افزایند و وجود مقدس حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) را که از ارکان رکین اتحاد امت اسلامی بوده و هستند را ابزار تفرقه و اختلاف قرار داده اند. متأسفانه در یکی دو سال اخیر خواسته یا ناخواسته شاهد انعکاس اینگونه اقدامات در ایام مزبور در رسانه ملی هستیم که این امر علاوه بر اینکه به حیثیت و اعتبار نظام در سطح افکار عمومی امت اسلامی لطمه وارد می سازد، احساسات و عواطف برادران اهل سنت داخل کشور را نیز جریحه دار می نماید؛ و این امر صرفنظر از مبانی مذهبی آن که قابل بررسی است در شرایط حساس فعلی منطقه خطرناک و نگران کننده است.

  گفتنی است چندی پیش حضرت آیت الله سید "علی سیستانی" مرجع عالیقدر جهان تشیع در پاسخ به استفتاء خبرنگا ما در خصوص مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، منکران مظلومیت حضرت زهرا (س) را ملعون نامید.

متن کامل استفتاء و پاسخ آن حضرت به شرح ذیل است:

پرسش خبرنگار صفحه عربی شیعه آنلاین: ‌حضرت آیت الله سید علی سیستانی (دام ظله)، برخی افراد هستند که منکر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شده اند. نظر جنابعالی درباره این گونه افراد چیست؟

پاسخ حضرت آیت الله سیستانی: بسمه تعالی، این گونه افراد بر اساس اصل "مخالفت کن تا شهرت پیدا کنی" رفتار می کنند، تا شهرت بیابند و به منافع دنیوی خود نیز دست یابند. معلون هستند کسانی که مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها را نفی کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد