پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

ارتباط عید فطر با امام زمان (ع)

http://s3.picofile.com/file/7887851505/995789_421976044585838_501509818_n.jpg

ارتباط عید فطر با امام زمان (علیه السلام)


ماه مبارک رمضان هر سال پایانی دارد ، که پلی است به سال جدید . نام این پل عید سعید فطر است . با آغاز این عید، سال جدید شروع می شود با همه تقدیرات و اتفاقات جدید . چگونه از ماه رمضان خارج شویم ؟ و چگونه به عید فطر وارد شویم ؟ آیا ما خود این ورود و خروج را بلدیم ؟ 

قطعا باید از کسانی بیاموزیم که معصوم اند و واقف به این امر مهم .

اما چگونه از ایشان یاد بگیریم ؟

طبیعتا باید از خداوند بخواهیم تا ما را همچون ایشان قرار دهد در ورود و خروجمان … 

آری ؛ و این ادعای گزافی نیست که بی دلیل ارائه شده باشد . این حقیقت به خوبی در دعای قنوت نماز عید فطر جلوه گر است :   

  

… و أن تُدخِلَنی فی کلّ خَیر اَدخَلتَ فیه محمّدا و آلَ محّمد

و أن تُخرجَنی مِن کلّ سوء اَخرَجتَ مِنه محمّدا و آلَ محمّد صلواتک علیه و علیهم …

(خداوندا از تو درخواست می کنم) که مرا داخل کنی در هر خیری که محمد و آل او را وارد می کنی

و مرا خارج کنی از هر بدی که محمد و آل محمد را از آن خارج می سازی ؛ درود تو بر او خاندانش …

 

اگر معیار ورود و خروج ما در هر چیزی ، چه سال جدید چه کار جدید چه تصمیم جدید و چه تغییر جدید ، تنها محمد و آل محمد (علیهم السلام) باشند ؛ بی شک حیات و ممات ما آنگونه خواهد شد که ایشان زیستند و به دیدار حق شتافتند .

دنبال آن خیری باشم که ایشان به آن وارد شدند . پرهیز از هر شر و بدی کنم که ایشان از آن دوری جستند . همیشه نگاهم به ایشان باشد .

طبیعتا اینگونه خروجم از ماه رمضان و ورودم به سال جدید ، محمدی و آل محمدی خواهد شد . ورود و خروجی تضمین شده ، که جای هیچ ترس و تردیدی از عاقبتش نیست  .

اما سوال اینجاست : امروز چه کسی معیار من است ؟ 

اسوه و مقتدای من کیست ؟

قطعا تنها مصداق حیّ و حاضر آل محمد (علیهم السلام) امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است . 

دعای من و خواست من از خداوند این است که مرا در هر خیری که امام زمانم وارد می شود وارد کن . و از هر بدی که او را دور میسازی مرا نیز خارج کن !

این دعای قنوتی است که من پس از یک ماه روزه داری ، عبادت و کسب مغفرت الهی ، تازه از خداوند می خواهم . یعنی یک ماه تمرین کردم تا بیایم اول خط و لیاقت این را پیدا کنم که از خداوند متعال درخواست کنم تا مرا وارد هر خیری کند که امام زمان (علیه السلام) وارد می شود .

یک ماه روزه داری فقط وسیله بود ، هدف چیز دیگری است !

هدف را دریاب …

هدف ورود به آن چیزی است که امام عصر(علیه السلام) به آن وارد می شود . سال جدیدم را با این دعا آغاز می کنم که خداوند زندگی و مرگ مرا – که همان ورود و خروج دنیایی است – امام زمانی قرار دهد . 

خیلی دقت می طلبد …

 

بیبشتر بیندیشیم  :

این همه عبادت ، این همه قرائت قرآن ، این همه شب زنده داری … یک ماه رحمت خداوند که حتی نفس کشیدن و خواب من – با اینکه اعمالی غیر ارادی محسوب می شدند- تسبیح خدا بود ؛ اینها همگی تنها وسیله ای است برای آماده شدن جهت دریافت این رحمت ویژه الهی در روز عید ، که عیدی من را زندگی امام زمانی قرار دهد !

 

آمین

نظرات 4 + ارسال نظر
اخبارمهدوی یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ق.ظ http://www.ahd-4.persianblog.ir

بسمه رب المهدی...
مخاطب عزیزخسته نباشید
باخبر"برگزیدگان جشنواره‌های رسانه‌های دیجیتال «مهدوی» و «خانواده»"
بروزهستیم ،مطالعه بفرمایید.
اللهم عجل لولیک الفرج

خرید اینترنتی جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ب.ظ http://javanbazar.com

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

خرید اینترنتی

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.

http://javanbazar.com

منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

عاشق جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:13 ب.ظ http://parvanian.blogsky.com/

سلام تبریک عرض مینمایم . ان شالله در راه قران و امامان معصوم موفق باشین به وب خودتون سر بزنید و نظرات و انتقادات خود را ایراد فرمایید با تشکر با تبدل لینک و اطلاعات هم موافقیم یا علی مدد

iman جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ب.ظ http://game-android.ir

سلام ممنون میشم به اسم دانلود بازی آندروید لینکم کنی و خبر بدی لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد