پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

تنها 7 روز به عید الله الاکبر باقی است


دوشنبه یازدهم ذی‌الحجّة سال دهم هجری قمری، 22 اسفند سال دهم هجری شمسی، یازدهم مارس سال 632 میلادی

روز یازدهم از ماه ذی‌الحجّه روز ستیز با شیطان است. پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله و یارانشان در پس اعمالی که دیروز در مِنا انجام داده‌اند، دیشب را در این وادی بیتوته کرده‌اند و اینک به رَمْیِ جَمَرات سه‌گانه، به نشانة نفرت از شیطان مشغول‌اند.

امیرمومنان مبارزه با شیطان را چه زیبا، به تمامی اهل ایمان می‌آموزد و به راستی تنها اوست که لیاقت اِمارت بر مومنان را دارد!

  از 70 کشته قریش در بدر، او به تنهایی نیمی از بزرگان شرک را به خاک هلاکت می‌نشاند. در اُحد، یازده پرچم‌دارِ سپاه شیطان را به زانو در ‌می‌آورد. خندق یادآور ضربتی است که از عبادت إنس و جن تا روز قیامت برتر است. خیبر حکایت از مبارزة یک تنة آن شه سوار اسلام در برابر شیاطین یهود دارد؛ آن گاه که ضربت او کلاه خود و دستار سرِ پهلوانِ یهود "مَرْحَب” را تا به دندان دو نیم می‌کند و صدای آن ضربت تا دور دست شنیده می‌شود و نوید پیروزی را با خود به پیش گاه پیامبر صلی‌الله علیه و آله می‌رساند.

آنک... امیرالمومنین علیه السلام است که به جنگ می‌رود و پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله چنین خطابش می‌کند:

«یا علی، به پیش رو که جبرییل از راست تو، میکاییل از جانبِ چپ تو، عزراییل در جلویت و اسرافیل در پشت سرت قتال می‌کنند و نصرت الهی بالای سرِ توست و دعای من از پی، تو را همراهی می‌کند.»1

--------------------------------------------------------------------------------
1. مدارک علمای شیعه: بحارالانوار/21/ص18 و برخی مدارک از اهل سنّت: مسند احمد/1/ص199، کنزالعمّال، ذخائر العقبی، مستدرک الصحیحین


منبع | محبان حضرت مهدی (عج)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد