ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
تا جای گاه موعود راهی باقی نیست. جایی که خداوند مقدّر داشته است تا رسولش، ولایت امیرالمومنین و یازده فرزند او علیهم السلام را به مردم ابلاغ کند و پس از اتمام حجّت با مسلمانان، علی را به فرمان رواییِ آنان منصوب کند، چرا که چند روزی بیشتر از عمر مبارکش باقی نمانده است. آری، خداوند هیچ گاه زمینش را بدون حجّت باقی نمیگذارد و پس از رسول خدا صلیالله علیه و آله، امیرمومنان و فرزندانش علیهم السلام حجّت روی زمین خواهند بود.
از
طرف دیگر، بنیانگذاران سقیفه مقارنِ ماجرای غدیر، پیماننامهای امضا
کرده و به نظام دادن لشکر خود پرداختهاند تا از رسیدن خلافت به
امیرالمومنین علیه السلام جلوگیری کنند. در حقیقت در این روز است که
صفآرایی جمل و صِفّین و نهروان شکل میگیرد و آیین نو پای اسلام به جای آن
که انسانهای خاکی را با دستورات الهی به افلاک ببرد، گرفتار جهنّم هوا و
هوسها میشود. شماری دنیا طلب در بوستان دین لانه میکنند و گروهی
منافقانه به بهانة دفاع از دین، تیشة جاهلیّت بر ریشة دین میزنند.
تمام
کج اندیشیها در تاریخ اسلام، از این جا ریشه دارد و یکی از آثار این
پیمان نامة ناپاک و صحیفة شوم، آنانی هستند که صاحب غدیر را به نام اسلام
در محراب عبادت شهید میکنند و آب به آسیابِ مال پرستان و شهوت رانانی
میریزند که از عدالت علوی گریزانند.
در صحیفة ملعونه خطوط نانوشتهای است که غدیر را تا قربان گاهِ کربلا میکشاند.
چه آگاهانه فرمود امام صادق علیه السلام: «آن گاه که آن پیمان نامه نوشته شد، حسین (علیه السلام) به شهادت رسید.»1
... آری، این راه خطا و این بار کج، تا قیام موعود روزگاران، به منزل نخواهد رسید.
--------------------------------------------------------------------------------
1. بحارالانوار/24/ص366 و 28/ص123